~~~~~~~~~~~~

|| Bicara Hati ||

Sesungguhnya aku bukanlah segigih SITI HAWA yang berlari-lari diantara safa dan marwa....
Bukan juga sesetia AINUL MARDHIAH menanti kekasih dipintu syurga....
Aku akui hakikat yang tersurat...
Aku bukanlah SITI KHADIJAH mahupun SITI FATIMAH..
Bukan juga AI'SYAH...Bukan juga RABI'TUL ADAWIYYAH wanita suci terpuji....
Kerana aku tidak layak mengharap semidikian rupa....
Cukupla sekadar hanya aku cuba mencontohi BUNGA-BUNGA itu yang kembang mekar mewangi sehingga harumannya melewati pintu-pintu syurga...

Saturday, November 13, 2010

TUDUNGKU VS SERBANMU

Kau hanya memandang pada dasarnya
jgn kau samakan tudungku dan serbanmu

tudungku,
tidak seperti serbanmu
falsafah mereka berbeza
serbanmu, menunjukkan ketinggian ilmumu
hanya yg berani mampu
sesuai dgn sandaranmu, seorang pemimpin.

tapi,
tudungku, hanya aku yakinkan utk menutupi aibku, auratku
jgn kau samakan mereka
bukan aku menipu, tp kau mudah merumus

aku juga mahu, tudungku menjadi seperti serbanmu
lantas perjalanan yg panjang harus ku tempuh
pastinya berseorangan ku tak mampu
terdiam sebentar aku termanggu
mencari teman yg mampu membahu...

mari teman kita membahu
menjadikan tudung kita senilai serban mereka
agar mereka tidak terus menuduh

tudung kita hanyalah palsu belaka.....

(apakah yg dimaksudkan oleh kata-kata ini)
sumber asal:fesbuk...

1 comments:

::FaQirah alHawari::

=)..

Assalamualaikum wbt...

sama2 kita kembali kepada tujuan asal pemakaian tudung..em, fikir terlalu banyak kadang-kadang menjauhkan kita kepada hukum asal..

Allahuakbar..sekadar menyampaikan apa yang terlintas di hati..

salam ukhwah kerana Allah..